T-Mobile is een ramp!

Enkele jaren geleden was ik met Sim Only klant bij T-Mobile. Op de route van werk naar huis had ik helaas 2x uitval met bellen. Ook nog keer op keer op dezelfde plek, kortom T-Mobile heeft daar gewoon geen dekking. Daarna met Simyo (KPN netwerk) prepaid getest. De hele rit geen uitval.

2 jaar later zeer benieuwd als T-Mobile veranderd is. Dus we gaan een prepaid bestellen.

Bestellen

Met bestellen met een nieuw nummer vragen ze naar je huidige nummer. Bestellen word al direct onmogelijk mocht je nog geen nummer hebben. Denk aan zoon of dochter die voor het eerst een nummer krijgt of je bent sinds kort in Nederland komen wonen.

Om het bestel proces door te komen heb ik maar mijn prepaid nummer van Simyo ingevuld, overigens bij Simyo met prepaid bestellen heb je geen nummer nodig om te bestellen (wat in mijn ogen ook logisch is).

Bij de volgende stap kun je kiezen om de bestelling te bezorgen of af te halen in de winkel. Het is een prepaid kaartje dus laat maar met de post komen. Wanneer die binnenkomt geen idee, er staat geen levertijd indicatie aangegeven. Was ook wel handig om te vermelden.

Klopt alles? Ja! Betalen en klaar en wacht op je kaartje. Na betalen komt er het volgende in het scherm.

Hier beginnen de eerste fouten al.

  1. Mail nooit ontvangen
  2. Betalen? Huh dat heb ik net al gedaan.
  3. Na 2 komt bij mij 3 en geen 2…..

Het bestellen gaat niet bepaalde soepel. Na een dag wachten even gebeld, want ja waar blijft die mail.

Even bellen, ook daar direct een probleem ik moet mijn nummer opgeven (die heb ik nog niet) of ordernummer, die mail heb ik niet gehad dus weet ik ook niet. Na heel veel gedoe met keuze menu’s en minimaal 10 minuten in de wacht iemand aan de lijn. Het is maar goed dat ik een Sim Only onbeperkt bellen heb, met prepaid was het tegoed snel geslonken. Het verhaal aan de medewerker uitgelegd. Toch nog even geduld hebben werd mij verteld.

Na een week maar weer is bellen. Uiteraard weer minimaal 10 minuten in de wacht. Konden niets vinden in het systeem. Lekker dan, geld kwijt geen prepaid kaartje… Maar dat prepaid met koerier zou komen klopt niet dat komt gewoon met de post. Maar ja meer als een week was wel wat lang. Ik kon naar de winkel.

Als ik dit had geweten was ik direct naar de winkel gegaan wat een gedoe 😡 !

Naar de T-Mobile winkel in de buurt. Ze konden mij niet helpen want online en de winkel staat los van elkaar. Lekker dan! Iets met een kastje en een muur gevoel. Nu ze de telefoons uit de winkel halen en alleen nog online doen ipv overvallen kun je support op telefoon in de winkel waarschijnlijk vergeten, want online en winkel staan los van elkaar 😉 .

Na wat aandringen ging men toch in het systeem kijken. Ze zagen wel dat ik besteld en betaald had maar verder was er niets met die order gedaan en niemand kon de order verder zetten. Kortom ik mocht in de winkel nog eens 10 euro betalen om dan een prepaid kaartje mee te krijgen.

De online bestelling bij T-Mobile is niet geleverd maar wel betaald, dat noemen we dus gewoon oplichting.

Totaal 20 euro verder in plaats van de verwachte 10 euro aan de slag met het prepaid kaartje.

Verder had ik ook nog gevraagd waarom ik bij bestellen een nummer moet opgeven. Nou dan kan ik worden gebeld als er problemen of vragen zijn. Ik ben helaas nooit gebeld, het gaat gewoon om pure data verzameling heb ik het idee.

Onduidelijke communicatie

De communicatie naar de klant is zeer onduidelijk. Je mag letterlijk nergens vanuit gaan. Je moet eigenlijk vooraf vooral veel info opzoeken om in je verwachtingen niet te worden teleurgesteld of voor verrassingen komen te staan.

Zo is via de app is je prepaid verbruik niet in te zien, bij Sim Only doen ze dat wel (tenminste 2 jaar terug nog wel). Je tegoed bij prepaid word bij verbruik minder dus weten gewoon waar de kosten aan opgaan bellen, sms of internet. Dat weergeven is blijkbaar anno 2021 teveel moeite.

Als je vraagt waarom dan krijg je wederom een antwoord wat nergens opslaat. Het mag niet vanwege de privacy om te zien waarvoor de data word gebruikt en wie je belt en sms’t. Dit is onzin men kan gewoon x aantal MB laten zien (waarvoor dat mag inderdaad niet) en x tijd gebeld naar 06123xxxx, want ze halen het immers van je tegoed af. Men blijft er voor mijn gevoel elke keer omheen draaien.

Onduidelijke bundels

Ik heb voor de test een Betalen per MB bundel afgesloten. Echter verdampt het beltegoed, zie screenshot. Daarnaast gaat er ook zonder daar ook iets over te vermelden 1 euro van je tegoed af. Dit blijkt een reservering.

€0,02 weg en de MB’s zijn gelijk. Bellen is momenteel € 0,20 en sms € 0,15, dus waar verdampen die centjes heen?

Na wat heen weer contacten met T-Mobile blijkt. De betalen per MB is geen bundel. Oke? Maar dan snap ik het dus niet meer. Betalen per MB staat gewoon bij de bundels vermeld…

Ik ging er dus vanuit dat het een bundel was met (omdat die bij de bundels staat) 1024 GB en dat het dan niet van je beltegoed afgaat, dat is dus wel omdat het geen bundel is. Verder maakt die optie een reservering een 1 euro, staat ook niet duidelijk vermeld, alleen na wat goed google werk word dat duidelijk.

Kortom betalen per MB als die 1024 MB op is kost je 102,4 euro van je beltegoed (1024*0,10 cent = 102,4 euro), super duur dus.

Nu een internet S bundel gepakt, dan gaat inderdaad niet het van beltegoed af omdat dat wel een echte bundel is.

Voor wie die Betalen per MB bundel echt nuttig is, is mij een raadsel, want 4x een Internet S bundel is voordeliger in mijn ogen. 4x 5 euro = 20 euro voor 1200 MB (4x 300 MB).

Ik heb dit nog aangekaart bij T-Mobile. Maar helaas 0 reactie. Het beste antwoord heeft de mod zelf gedaan, ook vrij bijzonder, dit doet normaal de persoon die het topic start. Het beste antwoord is totaal niet het antwoord op mijn vraag.

Plots een mailtje!

3 weken nadat ik de prepaid bestelling had gedaan. Een mailtje met het onderwerp: Bedankt voor je bestelling bij T-Mobile! zozo die zijn vlot 😛 ! De inhoud van de mail: Je koos voor een prepaid bij T-Mobile. Bedankt! Jouw bestelling heeft bestelnummer xxxx. Geen idee hoe maar ik had dus blijkbaar 3 weken geduld moeten hebben, want na 2 dagen na het mailtje inderdaad een prepaid kaartje in de bus met de post en niet per koerier. Nu heb ik dus 2 prepaid kaartjes 😐 .

Mocht ik aangifte hebben gedaan van oplichting dan kan ik die dus intrekken, want het is nu wel geleverd.

Wat ik bij mijzelf dacht: Werkt er bij T-Mobile maar 1 man die weet hoe het daar werkt met prepaid en was die met vakantie?

En nog een mailtje

Het kan niet op met de fouten bij T-Mobile. Vrij vlot daarna kreeg ik weer een mailtje met het onderwerp: Alsjeblieft, het aankoopbewijs van je telefoon. Huh ik heb helemaal geen telefoon besteld?! Alleen een prepaid kaartje!

Alsjeblieft, in de bijlage zit het aankoopbewijs van je nieuwe telefoon. Je hebt dit nodig mocht er binnen de garantietermijn iets zijn met je toestel. We bewaren het ook voor je in My T-Mobile onder Facturen. Zo weet je het altijd snel te vinden.

Voor het openen van de bijlage heb je Acrobat Reader nodig. Op de meeste apparaten is dat al geïnstalleerd.

Je raad het al, geen telefoon besteld is dus ook geen telefoon ontvangen. Waarom ik die mail heb ontvangen is mij een raadsel.

Conclusie

Ik heb nog nooit z’n slechte ervaring met een bestelling gehad het is haast onwerkelijk. Orderflow is denk ik door een hobby boer in elkaar gezet en niet getest. Het staat vol fouten van begin tot eind, 3 weken wachten op je bestelling, ontvangt mails die niet van toepassing zijn. Tot slot een klantenservice die moeilijk bereikbaar is en waar je lang in de wacht hangt. Winkel en online staan blijkbaar los van elkaar. Je moet als klant heel goed kunnen lezen en begrijpen wat ze daadwerkelijk bedoelen zonder voor verrassingen te komen. Het is 2 jaar tijd alleen maar slechter geworden het is een ramp! Ook geen wonder dat ze bij Trustpilot zo slecht scoren.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *